Lider: Filharmonia im. M. Karłowicza w Szczecinie
Filharmonia im. Mieczysław Karłowicza w Szczecinie została powołana przez Ministra Kultury i Sztuki w 1953 roku. Działa w formie samorządowej instytucji kultury, a jej organizatorem jest Miasto Gmina Szczecin. Od czerwca 2017 r. instytucja jest współprowadzona przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podstawowym celem Filharmonii jest współtworzenie i upowszechnianie kultury muzycznej. Zakres działalności statutowej Filharmonii dotyczy organizacji i realizacji koncertów symfonicznych, kameralnych, instrumentalnych, wokalnych, oratoryjnych oraz recitali, festiwali i innych przedsięwzięć muzycznych. Filharmonia w Szczecinie prowadzi bardzo szeroką działalność artystyczną i edukacyjną – w sezonie artystycznym 2018/2019 odbyło się niemal 600 wydarzeń, w których wzięło udział prawie 150.000 osób. Dysponuje zarówno stałym zespołem artystycznym (Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie), jak i administracyjnym – łącznie ok. 140 pracowników etatowych, a także szerokim gronem współpracujących osób i podmiotów, a także partnerów instytucjonalnych i społecznych.

Filozofia projektu M.M.M. oraz Lidera Projektu


Filharmonia w Szczecinie jest instytucją o szerokim zakresie działania – zainicjowanie projektu Music Multimedia Management wynika z kilku aspektów związanych z forma organizacyjną, w tym finansowaniem, wizją oraz misją instytucji, strategią, które z kolei zostały opracowane z uwzględnieniem szerszego kontekstu historycznego, społecznego oraz lokalnego.

Biorąc pod uwagę działalność artystyczną orkiestry, niezbędne do jej rozwoju i skutecznej promocji jest uwzględnienie szeregu aspektów determinujących realizację ciekawych i atrakcyjnych wydarzeń, zgodnych z potrzebami współczesnego odbiorcy. Nie można powadzić orkiestry i prezentować koncertów w oderwaniu od wielu aspektów dotyczących zarządzania. Miernikiem skuteczności, efektywności oraz sukcesu jest równoczesne zadbanie i synergia wszystkich elementów składających się na wyjątkowość produkcji artystycznej, co znajduje odzwierciedlenie w zaplanowanych modułach.

Tylko spojrzenie całościowe na wyżej wymienione obszary stanowiące składowe produkcji artystycznej, umożliwia stały rozwój zespołów artystycznych, a tym samym zapewnienie jakości i trwałości w obszarze działalności kulturalnej. Ponadto, w obszarach tych istnieją znaczne deficyty, szczególnie w zakresie świadomości wzajemnych powiązań oraz zależności. Wzrost wiedzy i świadomości w zakresie wzajemnych powiązań może stanowić istotny impuls do powstania nowych specjalności w obszarze kultury, a przede wszystkim profesjonalizacji już istniejących.

Kluczem do zrozumienia wszystkich procesów składających się na efektywną działalność artystyczną jest wysoki poziom pacy zespołowej wyspecjalizowanego personelu i zaangażowanych wykonawców/podwykonawców.


Misja

Kreować, inspirować i prezentować najciekawsze zjawiska polskiej, światowej kultury muzycznej z szacunkiem dla odbiorców i artystów.

Wizja

Tworzyć nowoczesną Filharmonię, centrum edukacji i kultury, platformę dialogu społecznego – instytucję oferującą wyjątkowe doświadczenie artystyczne i promującą nową jakość uczestnictwa w kulturze.

Partner: TRAFO Trafostacja Sztuki w Szczecinie
Od momentu uruchomienia w 2013 r. w TRAFO Trafostacji Sztuki odbyło się ponad 100 wystaw indywidualnych i zbiorowych, kilkaset wydarzeń artystycznych i popularyzatorskich – wykładów, oprowadzań kuratorskich, spotkań z artystami, performansów i koncertów. Blisko pół tysiąca zrealizowanych warsztatów edukacyjnych objęło grupę kilkunastu tysięcy młodych ludzi i dzieci. Średnio Trafostację Sztuki odwiedza w ciągu roku ok. 25 tys. osób. W ciągu blisko 7 lat działalności Trafostacja Sztuki prezentowała artystów polskich i zagranicznych, znaczących innowatorów sztuki. Wśród nich znalazły się m. in. takie postaci, jak: Ryszard Waśko, Gilad Ratman, Alicja Kwade, Ari Benjamin Meyers, Janet Cardiff, Grupa Budapeszt, Hubert Czerepok, Grupa Nagrobki, Marte Gunnufsen, Marek Rachwalik, Jiří Kovanda, Katarzyna Górna, Kamil Kuskowski, Katya Shadkovska, Maciek Chodziński, Leif Elggren, Andrzej Paruzel, Zorka Wollny. W murach galerii wygłaszali wykłady i prelekcje, dyskutowali na panelach znamienici krytycy, historycy i praktycy sztuki: Igor Krenz, Marcin Świetlicki, Artur Malewski, Antoni Michnik, Izabela Gustowska, Anna Zaradny, Anda Rottenberg, Zbigniew Libera, Elżbieta Jabłońska, Andrzej Stasiuk, Zbigniew Mikołejko, Dominik Lejman, Piotr Rypson i inni. Trafostacja zrealizowała kilkanaście projektów, uzyskując wsparcie zewnętrzne drogą otwartych konkursów. Była beneficjantem dotacji przyznanych m. in. przez: Komisję Europejską, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza, OCA Norway.
Partner: Fjord Cadenza
Fjord Cadenza jest organizacją pozarządową, powołaną do realizacji festiwalu Fjord Cadenza. Historia Fjord Cadenza sięga roku 1993, kiedy to w regionie Møre og Romsdal odbył się pierwszy koncert, który zapoczątkował coroczny festiwal. W ciągu ponad ćwierćwiecza istnienia, formuła wydarzenia ewoluowała do prawdziwie międzynarodowych rozmiarów, goszcząc tak znamienitych artystów, jak Joaquín Achúcarro, Philippe Quint czy Ole Edvard Antonsen. Nierzadko dochodziło do sytuacji, w której muzycy z różnych zespołów (wspomagani także przez lokalnych instrumentalistów) tworzyli jedną, festiwalową orkiestrę. Organizatorzy nie tylko umożliwiają mieszkańcom takich miast jak Ålesund, Skodje, Norddal czy Stranda obcowanie z muzyką na najwyższym poziomie, w wyjątkowych przestrzeniach (jak choćby stara, zamknięta fabryka z widokiem na Storfjorden, sam szczyt Roaldshorn, wyjątkowy, zachowany w stylu Art Nouveau kościół w Ålesund, czy obszar Geirangerfjord, wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO), dbają również o muzyczną edukację i promocję nowych talentów, wyłaniając rokrocznie w drodze konkursu (organizowanego dla młodych, norweskich muzyków z całego kraju) laureatów, którzy, oprócz nagrody finansowej, otrzymują możliwość wystąpienia na festiwalu w roli solistów.