„
Jeden z najwybitniejszych i najbardziej osobnych artystów współczesnego jazzu”
Polityka
„
Połączenie całkowitego zrozumienia muzyki z odważną, wręcz przerażającą techniką jazzową”
BBC
„
Uri Caine udowadnia (...) jak wielkim jest mistrzem”
Esensja
„
Wirtuozerska fuzja tego co najlepsze w klasyce i improwizowanej muzyce”
JazzPRESS
Bądź zawsze na bieżąco. Zapisz się do newslettera.
Choć lekcje gry na fortepianie pobierał już od 7. roku życia, Uri Caine (rocznik 1953) wydał swój pierwszy album dopiero przed czterdziestką. Protegowany i uczeń Bernarda Peiffera i George'a Crumba, dziś jest uważany za jednego z najbardziej niezwykłych i oryginalnych twórców łączących brzmienia klasyczne z muzyką jazzową, klezmerską i elektroniczną. Caine zasłynął m.in. śmiałymi interpretacjami Mahlera, Mozarta, Bacha i Beethovena.
O Szwedzkiej Orkiestrze Kameralnej pisze się w samych superlatywach: „Orkiestra wzbogaca muzykę o klarowność i ostrość nieosiągalne dla większości grup używających instrumentów z epoki. A dyrygent Dausgaard oblicza występy orkiestry na maksymalny efekt” („The New York Times”); „Pod batutą Dausgaarda, ten ansambl wykorzystuje XVIII-wieczne rozwiązania do stworzenia wspaniałego, wiernego brzmienia Beethovena” („The Washington Post”).
Szwedzka Orkiestra Kameralna (Svenska Kammarorkestern) została założona w 1995 roku w Örebro. Od roku 1997 jej dyryguje jej Thomas Dausgaard, którego „The Daily Telegraph” określił mianem „dyrygenta z rzadko spotykaną świadomością i pewnością siebie”. W ciągu ponad 20-letniej kariery formacja zrealizowała blisko 50 płyt z interpretacjami muzyki klasycznej. Jej skład tworzy na stałe 38 muzyków, z których skrzypek Nikolaj Znaider jest również dyrygentem.