Felice Ross
Studiowała w USA, obecnie mieszka w Izraelu. Projektowała światła do licznych spektakli teatralnych, operowych, tanecznych oraz instalacji w Europie, Izraelu, Korei, Afryce Południowej i USA. Były to m.in. w Izraelu: Mewa Czechowa, Pigmalion Shawa, Niebezpieczne związki Laclosa, Sługa dwóch panów Goldoniego, Dobry wojak Szwejk Haška, The Blood Knot Fugarda, Festen Vinterberga; w Polsce: Oczyszczeni i Psychosis 4.48 Sary Kane, Burza i Ryszard II Szekspira, Bachantki Eurypidesa, Krum Levine’a, Dybuk Szymona Anskiego i Hanny Krall, Anioły w Ameryce Kushnera, (A)pollonia, Koniec, Opowieści afrykańskie według Szekspira Warlikowskiego; a także: W poszukiwaniu straconego czasu Prousta (Schauspiel, Bonn), Sen nocy letniej Szekspira (Nicea), W dżungli miast Brechta (Schaubuhne, Berlin), Językami mówić będą Bovella, Madame de Sade Mishimy (Toneelgroep, Amsterdam), Makbet Szekspira (Schauspielhaus, Hanower), Bachantki Eurypidesa, Zbrodnia przy ulicy Lourcine Labiche’a, Oblivion Dimetriodosa, American Buffalo Mameta (Teatr Poreia, Ateny), Tramwaj zwany pożądaniem Williamsa (Teatr Odeon, Paryż). Projektowała światła dla wielu prestiżowych scen operowych świata, jak: Opera Izraelska w Tel Awiwie (Cyrulik sewilski Rossiniego, The Medium Menottiego, Traviata Verdiego, Oniegin Czajkowskiego, Napój miłosny Donizettiego), Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie (Otello, Don Carlos Verdiego, Oniegin, Dama pikowa Czajkowskiego, Don Giovanni Mozarta, Ubu Rex Pendereckiego, Wozzeck Berga, Halka Moniuszki, Latający Holender Wagnera), National Opera w Waszyngtonie (Andrea Chénier Giordana), Teatr Wielki w Poznaniu (Così fan tutte Mozarta), Teatr Muzyczny Roma w Warszawie (Taniec Wampirów Polańskiego), La Monnaie w Brukseli (Medea Cherubiniego, Makbet Verdiego, Lulu Berga), Bayerische Staatsoper w Monachium (Eugeniusz Oniegin, Kobieta bez cienia R. Straussa), Opéra National de Paris (Ifigenia na Taurydzie Glucka, Parsifal Wagnera, Sprawa Makropulos Janáčka, Król Roger Szymanowskiego – ostatnie dwa spektakle to koprodukcje z Teatro Real w Madrycie), Palau de les Arts w Walencji (Oniegin i balet El amor brujo Manuela de Falli), Staatsoper Berlin (Żywot rozpustnika Gordona), Teatro Real w Madrycie (Poppea e Nerone Warlikowskiego, Alceste Glucka), Welsh National Opera w Cardiff (Manon Lescaut Pucciniego), Third World Bunfight w Kapsztadzie (Macbeth), Narodni divadlo w Pradze (Salome R. Straussa) i Savonlinna Festival w Finlandii (Traviata). Współpracowała z izraelskim choreografem Barakiem Marshallem przy jego spektaklach: Emma Goldman’s Wedding, Doda Leach i Rooster oraz z koreańską choreografką Misook Seo (Seo Company) przy sztuce A Table. W 2018 roku debiutowała w Royal Opera House w Londynie, projektując światła do opery Z domu umarłych Janáčka w reż. Krzysztofa Warlikowskiego.
COOKIESAby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu filharmonia.szczecin.pl, a także w celach statystycznych, używamy plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Polityka prywatności | AKCEPTUJĘ