Lider: Filharmonia im. M. Karłowicza w Szczecinie
Filharmonia im. Mieczysław Karłowicza w Szczecinie została powołana przez Ministra Kultury i Sztuki w 1953 roku. Działa w formie samorządowej instytucji kultury, a jej organizatorem jest Miasto Gmina Szczecin. Od czerwca 2017 r. instytucja jest współprowadzona przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podstawowym celem Filharmonii jest współtworzenie i upowszechnianie kultury muzycznej. Zakres działalności statutowej Filharmonii dotyczy organizacji i realizacji koncertów symfonicznych, kameralnych, instrumentalnych, wokalnych, oratoryjnych oraz recitali, festiwali i innych przedsięwzięć muzycznych. Filharmonia w Szczecinie prowadzi bardzo szeroką działalność artystyczną i edukacyjną – w sezonie artystycznym 2018/2019 odbyło się niemal 600 wydarzeń, w których wzięło udział prawie 150.000 osób. Dysponuje zarówno stałym zespołem artystycznym (Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie), jak i administracyjnym – łącznie ok. 140 pracowników etatowych, a także szerokim gronem współpracujących osób i podmiotów, a także partnerów instytucjonalnych i społecznych.
Filozofia projektu M.M.M. oraz Lidera Projektu
Filharmonia w Szczecinie jest instytucją o szerokim zakresie działania – zainicjowanie projektu Music Multimedia Management wynika z kilku aspektów związanych z forma organizacyjną, w tym finansowaniem, wizją oraz misją instytucji, strategią, które z kolei zostały opracowane z uwzględnieniem szerszego kontekstu historycznego, społecznego oraz lokalnego.
Biorąc pod uwagę działalność artystyczną orkiestry, niezbędne do jej rozwoju i skutecznej promocji jest uwzględnienie szeregu aspektów determinujących realizację ciekawych i atrakcyjnych wydarzeń, zgodnych z potrzebami współczesnego odbiorcy. Nie można powadzić orkiestry i prezentować koncertów w oderwaniu od wielu aspektów dotyczących zarządzania. Miernikiem skuteczności, efektywności oraz sukcesu jest równoczesne zadbanie i synergia wszystkich elementów składających się na wyjątkowość produkcji artystycznej, co znajduje odzwierciedlenie w zaplanowanych modułach.
Tylko spojrzenie całościowe na wyżej wymienione obszary stanowiące składowe produkcji artystycznej, umożliwia stały rozwój zespołów artystycznych, a tym samym zapewnienie jakości i trwałości w obszarze działalności kulturalnej. Ponadto, w obszarach tych istnieją znaczne deficyty, szczególnie w zakresie świadomości wzajemnych powiązań oraz zależności. Wzrost wiedzy i świadomości w zakresie wzajemnych powiązań może stanowić istotny impuls do powstania nowych specjalności w obszarze kultury, a przede wszystkim profesjonalizacji już istniejących.
Kluczem do zrozumienia wszystkich procesów składających się na efektywną działalność artystyczną jest wysoki poziom pacy zespołowej wyspecjalizowanego personelu i zaangażowanych wykonawców/podwykonawców.
Misja
Kreować, inspirować i prezentować najciekawsze zjawiska polskiej, światowej kultury muzycznej z szacunkiem dla odbiorców i artystów.Wizja
Tworzyć nowoczesną Filharmonię, centrum edukacji i kultury, platformę dialogu społecznego – instytucję oferującą wyjątkowe doświadczenie artystyczne i promującą nową jakość uczestnictwa w kulturze.