Jeśli posługujesz się językiem angielskim i spełniasz poniższe kryteria, ten program jest dla Ciebie.
Profil Kandydata:
Studenci i absolwenci uczelni artystycznych, akademii muzycznych, kierunków humanistycznych
Pracownicy sektora kultury, którzy chcą poszerzyć kontakty i usystematyzować wiedzę, rozwinąć umiejętności lub przekwalifikować się
Artyści, którzy chcą rozwinąć umiejętności managerskie i producenckie
Osoby zainteresowane pracą w zarządzaniu kulturą, programowaniu, dyrekcji artystycznej, kuratorstwie, produkcji wydarzeń, reżyserii i inżynierii dźwięku, światła, multimediów.
Zapraszamy osoby w wieku 18+ ze wszystkich stron świata.
Dlaczego warto wziąć udział?
Music.Multimedia.Management. jako projekt realizowany w ramach programu Kultura współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG, zakłada rozwój współpracy kulturalnej między twórcami i instytucjami artystycznymi w Europie. Projekt ma na celu wzmacnianie kompetencji specjalistów międzynarodowego sektora kultury, poprzez realizację kompleksowego programu działań edukacyjnych – kursów, praktyk i staży – oraz organizację interdyscyplinarnych wydarzeń artystycznych w Polsce i Norwegii. Udział w programie pozwoli uczestnikom nie tylko na zdobycie nowej wiedzy i umiejętności, ale przede wszystkim – możliwość sprawdzenia jej w praktyce angażując w przygotowanie międzynarodowych wydarzeń artystycznych: International Lutosławski Youth Orchestra (sierpień 2021 i 2022), Fjord Cadenza Festival (sierpień 2021 i 2022), MUSIC.DESIGN.FORM Festival (wrzesień 2021 i 2022), oraz wystawy w ramach programu wystawienniczego Galerii 4. Poziom.
Projekt powstał z myślą o dostosowaniu do potrzeb nowoczesnych instytucji kultury oraz wykorzystaniu w pełni potencjału realizacyjnego, zarówno od strony dostępnej infrastruktury, jak i kompetencji i know-how zaangażowanych specjalistów. Uczestnicy kursów będą mieli okazję poznać najnowsze trendy w rozwoju przemysłów kultury, a program szkoleń ma uzupełnić lukę na rynku edukacji ukierunkowanej na funkcjonowanie w tym obszarze. Program ma stworzyć uczestnikom okazję do przetestowania zdobytych kompetencji, co może przełożyć się na powstanie nowych miejsc pracy – zarówno w obrębie instytucji realizujących projekt, jak i poza nimi.
Jak wyglądają szkolenia, krok po kroku?
Program szkoleń powinien w ujęciu chronologicznym uwzględniać proces i dynamikę rozwoju projektu. Ważny jest interaktywny charakter projektu – uczestnicy są współautorami programów poszczególnych modułów.
W każdym z 6 obszarów tematycznych zrealizowane zostaną 3 etapy szkoleń:
1. Kursy online
Udział na podstawie zgłoszonego CV oraz/lub listu motywacyjnego / przesłanego nagrania i krótkiego opisu – w zależności od modułu.
2. Praktyki 2-tygodniowe
4 osoby z każdej specjalizacji (w sumie 24 praktykantów)
Udział na podstawie wykonanego zadania i / lub rozmowy na zakończenie kursów online.
Praktyki organizowane będą w siedzibach partnerów w Szczecinie (PL) i w Skodje (NOR), i obejmują udział w realizacji wydarzeń artystycznych w okresie od lipca do września 2021.
Opiekę nad pracą praktykantów sprawować będą pracownicy merytoryczni instytucji: opracowanie zakresu i harmonogramu praktyk, bieżące konsultacje dotyczące przebiegu praktyki, udzielanie wsparcia merytorycznego i organizacyjnego, sporządzenie raportu wraz z rekomendacjami.
Dla uczestników praktyk przewidziana jest dieta na pokrycie kosztów związanych z pobytem w instytucji.
3. Staże 2-miesięczne
2 osoby z każdej specjalizacji (w sumie 12 stażystów)
Udział na podstawie realizacji praktyki oraz wykonanego w trakcie praktyki zadania w zależności od specjalizacji.
Opiekę nad stażystami, opracowanie programu i nadzór nad prawidłową realizacją harmonogramu, udzielanie niezbędnego wsparcia merytorycznego i organizacyjnego, sporządzenie ewaluacji – będą sprawować producenci i kuratorzy wydarzeń.
Osoby, które zakwalifikują się do 3 etapu otrzymają wynagrodzenie za 2-miesięczny staż; będą mogły skorzystać również z 10-godzinnego mentoringu przez realizacją stażu.
Jak mogę zgłosić się do programu?
Etap I,
Zarejestruj się na stronie: mmmproject.eu
Do wyboru jest sześć modułów – możesz wybrać pomiędzy:
Edukacja Muzyczna
Impresariat
Zarządzanie Orkiestrą
Kuratorstwo
Reżyseria Dźwięku
Światło i multimedia
W formularzu rejestracyjnym wskaż, który moduł Cię interesuje.
Zgłoszenia do projektu przyjmujemy od 16 marca.
Po zarejestrowaniu dostaniesz dostęp do wstępnych Masterclass przybliżających tematykę każdego z modułów i przedstawiających Tutorów.
Zgłoszenie do projektu pozwala Ci na zalogowanie na platformie i wypełnienie formularza rekrutacyjnego, który będzie dostępny między 1 kwietnia a 9 maja.
Jako zarejestrowany użytkownik dostaniesz dostęp do wykładu Masterclass Kevina Kleinmanna, poświęconemu rozwojowi publiczności. Wykład stanowi niezbędne wprowadzenie do programu M.M.M. i kandydaci zainteresowani udziałem w programie powinni zapoznać się z materiałem, który będzie dostępny od 23 marca.
Etap II,
Wypełnij formularz rekrutacyjny
Aby wypełnić formularz rekrutacyjny, najpierw zarejestruj się na stronie (jak wyżej)
Kandydaci zainteresowani kursami online powinni załączyć CV, uzasadnienie chęci wzięcia udziału w programie oraz wybrane dotychczasowe realizacje/ działania związane z modułem, do którego się zgłaszają. Rekrutacja trwa od 1 kwietnia do 9 maja.
Listy uczestników zakwalifikowanych do każdego modułu będą ogłoszone do 7 dni roboczych po upływie terminu zgłoszeń. Kandydaci wyłonieni do wzięcia udziału w programie będą powiadomieni drogą mailową.
Kandydaci powinni potwierdzić swój udział nie później niż 3 dni od otrzymania powiadomienia.
Czy szkolenia odbywają się w języku angielskim?
Tak, z uwagi na to, że program adresowany jest do odbiorców z całego świata, zajęcia odbywają się po angielsku.
Jaki jest koszt szkoleń?
Szkolenia są bezpłatne, ale ilość miejsc w każdym module jest ograniczona. Zainteresowani kandydaci przedstawią swoje CV wraz z uzasadnieniem chęci wzięcia udziału w projekcie.
Czy potrzebny jest specjalistyczny sprzęt lub oprogramowanie?
Do wzięcia udziału w kursach online, potrzebne będzie dobre łącze internetowe, kamera internetowa, głośniki lub słuchawki i mikrofon. Nie wymagany jest żaden specjalistyczny sprzęt.
Czy mogę zgłosić się tylko do kursów online?
Tak, zapraszamy do wysyłania zgłoszeń do udziału w kursach online bez konieczności kandydowania do udziału w praktykach i stażach.
Czy mogę zgłosić się do kilku modułów?
Możesz zaznaczyć swój pierwszy wybór i opcjonalnie, drugi wybór.
Czy jest limit wieku?
Program M.M.M. jest otwarty dla uczestników w wieku 18+, nie ma limitu wiekowego.
Jakie dokumenty muszę przedstawić?
W niektórych przypadkach możemy poprosić o przykładowe wcześniejsze realizacje, w celu zakwalifikowania się do konkretnego modułu. Prosimy o sprawdzenie szczegółowych informacji zamieszczanych na podstronach modułów.
Jaki jest format wymaganych dokumentów?
Dokumenty mogą być w formacie doc., open office lub PDF.
Wielkość pliku: 2MB na CV i do 10MB na inne załączniki.
Prosimy o przesłanie plików multimedialnych w formie linków niepublicznych (Youtube/ Vimeo) bądź przez Wetransfer, Dropbox.
Do kiedy trwa rektrutacja?
Nabór do programu trwa do 9 maja [23:59] CET.
Jak długo trwa selekcja kandydatów?
Lista osób zakwalifikowanych do szkoleń zostanie ogłoszona do 7 dni od zakończenia rekrutacji na stronie Projektu. Uczestnicy programu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową. Uczestnicy są zobligowani do potwierdzenia udziału w terminie 3 dni od otrzymania informacji o wynikach rekrutacji.