Audience Development

Dziś specjalnie dla Was wirtualna pocztówka z całego globu, prosto od uczestników projektu Music.Multimedia.Management. Niedawno zakończyliśmy pierwszy etap szkoleń online, ale to dopiero początek drogi dla niektórych z nich!




Do zespołu Filharmonii w Szczecinie dołączyła właśnie pierwsza grupa praktykantów, aby pod okiem naszej niezawodnej kadry przetestować swoje umiejętności i wesprzeć przygotowania do kolejnych wydarzeń: ILYO International Lutosławski Youth Orchestra i MDF Festival.

Tymczasem w Norwegii zakończył się właśnie Festiwal Fjord Cadenza. Przez ostatnie dwa tygodnie, grupa praktykantów M.M.M. uczestniczyła w przygotowaniach i realizacji koncertów w najbardziej nieoczekiwanych lokalizacjach w samym sercu norweskich fjordów.
Czytaj więcej
17-08-2021, 14:54:24
Audience Development
We are excited to continue the conversation with Kevin Kleinmann, our Expert in Audience Development. We hope the opening Masterclass left you invigorated and Kevin’s vision propelled some brave ideas, how to proactively create situations to engage people through art. This time we invite you to join the conversation. You are welcome to follow up on issues raised by Kevin in his opening lecture, or bring up your own suggestions and ideas. Send your question to Kevin via info@mmmproject.eu and we’ll make sure to address it during the session.

JOIN US this coming Tuesday 27th April:

13:30 CET | webinar with Jakub Stefek How to put ideas into practice

14:00 CET | live Q&A with Kevin Kleinmann


Czytaj więcej
21-04-2021, 16:19:52
Audience Development

Premiere: 23rd March @ M.M.M. Platform


We are meeting during a very unique time, in the middle of a global pandemic, mindful of its consequences and of the recession that will undoubtedly follow. How can we see the glass as being half full, in spite of the current situation? What are the best tools for us to keep regularly informed about the needs and expectations of our audiences? The impact of the arts on well-being, on growing up with classical music, on the elderly and the sense of companionship, creative ideas for engaging with audiences with disabilities. A global perspective. The science of fundraising and the different models of funding used in different parts of the world. Thoughts on sustainable orchestra touring, the impact of the COVID-19 pandemic and the development and expansion of new technologies. How can we integrate ensembles into the cultural landscape of new destinations? How can music institutions evolve, grow and develop with their audiences? How do we cultivate the audience of tomorrow?

Kevin Kleinmann shares his insights and reflects on managing arts projects in this specific context and outlines new perspectives and opportunities for open-minded participants.


Czytaj więcej